EVALUAREA MANUSCRISELOR BIBLICE
EVALUAREA MANUSCRISELOR BIBLICE
Pace şi har de la Dumnezeu Tatăl şi de la Domnul Isus!
În curând începem citirea cărţii Geneza şi mă rog, sperând să o facem cu înţelepciune.
Pentru "încălzirea" mentală, precizez următoarele:
Ca să înţelegem corect Biblia, în primul rând trebuie să avem textul corect. Dacă nu avem un text corect, nu putem avea o înţelegere corectă a Bibliei. Pe Bible Translation Net se precizează: "Din păcate nu există manuscrise originale (numite "autografe") a oricăreia dintre cărțile biblice care au fost recuperate, iar din moment ce nu există manuscrise existente care ar fi de acord unele cu altele în fiecare detaliu, evaluarea textuală este necesară pentru a rezolva problemele de variație. Alfred E. Housman, un evaluator textual de lucrări clasice, arată că evaluatorii textuali se bazează pe "bunul simț și folosirea rațiunii." Pe scurt spus, evaluarea textuală este ştiinţă şi artă, care urmărește să determine modul de redactare [inițială] a unui text. Este o știință pentru că norme specifice reglementează evaluarea diferitelor tipuri de erori de copist și lecturi, dar este, de asemenea, o artă, deoarece aceste norme nu pot fi aplicate rigid în orice situație."
Vă rog să urmăriţi schiţa care se află în partea dreaptă, că să vedeţi prin ce filieră a ajuns textul biblic la noi.
https://en.wikipedia.org/wiki/Hexapla
The Bible Translation Net states: "Unfortunately, there are no original manuscripts (called" autographs ") of any biblical books that have been recovered, and since there are no existing manuscripts that would agree with each other in every detail, textual evaluation is necessary to solve the problems of variation Alfred E. Housman, a textual evaluator of classical works, shows that textual evaluators are based on "common sense and the use of reason." In short, textual evaluation is science and art, which It is a science because specific rules regulate the evaluation of different types of copier and reading errors, but it is also an art because these rules can not be rigidly applied to any situation."
A Bible Translation Net kijelenti: "Sajnos nincsenek eredeti bibliai kéziratok (úgynevezett "autografák"), egyetlen bibliai könyv esetében sem, és mivel nincsenek olyan meglévő kéziratok, amelyek minden részletében egyetértenének, szöveg értékelésre van szükség a változások problémáinak megoldásához. Alfred E. Housman, a klasszikus művek szöveg értékelője azt mutatja, hogy a szöveg értékelők a "józan ész és az értelem használatára" alapoznak. Röviden, a szöveg értékelés tudomány és művészet. Ez egy tudomány, mert különféle szabályok szabályozzák a különböző másoló és olvasási hibák értékelését, de ez művészet is, mivel ezeket a szabályokat nem lehet mereven alkalmazni bármely helyzetben."
În secolul al IV-lea, Marcellus de Ancyra a declarat că ideea Dumnezeirii existente ca trei ipostaze (realități spirituale ascunse) a venit de la Platon prin învățăturile lui Valentinus [9], care este citat învățând că Dumnezeu este trei ipostaze și trei "prosopa" (persoane), numiţi Tatăl, Fiul și Sfântul Duh: Acum, cu erezia Ariomaniecilor, care a corupt Biserica lui Dumnezeu ... Aceștia apoi învață trei ipostaze, așa cum a inventat-o mai întâi Valentinus, arhiereticul, în cartea intitulată "Despre cele trei naturi". Căci el a fost primul care a inventat trei ipostaze și trei persoane ale Tatălui, Fiului și Duhului Sfânt și el a fost descoperit că a arătat acest lucru de la Hermes și Platon [10]. De când Valentinus a folosit termenul ipostaze, numele său a apărut în disputele ariene din secolul al IV-lea. Marcellus din Ancyra a fost un adversar ferm al Arianismului, dar a denunțat și credința în Dumnezeu care există în trei ipostaze ca eretică și a fost ulterior condamnat pentru învățăturile sale. Marcellus i-a atacat adversarii (pe Sfânta Biserică, 9) prin legarea lor cu Valentinus:Valentinus, liderul unei secte, a fost primul care a inventat noțiunea de trei entități subzistente (ipostaze), într-o lucrare pe care a îndreptățit-o asupra celor trei naturi. Pentru că el a conceput noțiunea de trei entități subzistente și trei persoane - tată, fiu și spirit sfânt [11].Wikipedia
Comentarii
Trimiteți un comentariu