Căzuţi peste bord
Căzuţi peste bord: suntem pierduţi, condamnaţi la moarte; cine ne va salva şi cum?
Har, pace şi binecuvântare de la Dumnezeu, Tatăl nostru din ceruri şi de la Fiul său, Domnul şi Mântuitorul nostru! Slăvit şi onorat să fie Dumnezeu, Tatăl nostru ceresc şi Fiul său, Domnul şi Mântuitorul nostru Isus Christos, în veci de veci! Amin!
Cum suntem
salvaţi: Prin
sângele lui Christos şi prin fapte bune sau,numai prin sângele lui
Christos, pentru a face fapte bune?
"Nu prin fapte, ca să nu se laude nimeni" Efeseni 2:9
Prefaţă: Chiar
suntem pierduţi (morţi pentru totdeauna) fără Dumnezeu?
Da! Dovada este moartea. Există vreo şansă fară Dumnezeu?
Cât de gravă este situaţia?
Exemplificare:
Pe un vas cu pasageri de cursă lungă, căpitanul dă nişte prescripţii clare
pasagerilor, pentru siguranţa fizică a fiecăruia. Însa, într-o zi, unul le
încalcă
şi ajunge în apele tulburi ale nesfârşitului ocean planetar. Nu poate face nici
o faptă sau acţiune ca să se auto-salveze, acum salvarea lui depinde
într-u
totul de căpitan. Aşa este şi omul, căci din cauza acţiunii nesăbuite ale
primului părinte, noi am pierdut legătura cu vaporul (cu viaţa veşnică). Asta
înseamnă că ne naştem în păcat (imperfecţiune) şi această stare decazută
conduce la moarte, iar reabilitarea noastra depinde întru totul numai de
Dumnezeu. Noi suntem moştenitorii lui Adam şi suntem daţi afara din viaţa
veşnică, aşa cum şi copii unui parinte sunt daţi afară din casă împreună cu el,
atunci când parintele lor pierde casa. Ca şi în cazul omului căzut peste bord,
în ocean, noi nu putem face nimic pentru a ne auto-salva, totul depinde numai
de Dumnezeu. Şi El a făcut totul pentru salvarea (mântuirea) noastra, prin
Domnul Isus Christos, Fiul Său unic născut. Suntem salvaţi numai prin har şi
numai prin credinţa pe care o manifestăm, fără fapte, altfel harul n-ar mai fi
har si darul n-ar mai fi dar (Romani 11:6, Efeseni 2:8). Faptele le facem nu
pentru a fi salvaţi, ci pentru că suntem salvaţi, parafrazând, deoarece nu mai
vrem să cădem încă odată peste bord, în ocean... Pentru a dovedi că suntem
salvaţi, pentru a se vedea că suntem copiii harului şi îndurării lui Dumnezeu.
Numai sângele Domnului Isus Christos salvează, nu calitaţile (talentele
noastre), nu darurile noastre, oricat de valoroase ar fi, nu sabatul, nu cele
zece porunci, nu băile ritualice, nu credinţa în x y z. Acest sânge este piatra
de poticnire al acelora care vreau să fie salvaţi în alt mod, lepădând sau
diluând harul în faptele lor.
Chiar dacă faptele bune sunt indispensabile, fiind pecetea noastră în credinţă,
să ne păzim de mântuirea prin fapte, dacă vrem sa fim salvaţi prin harul ce ni
se dă în sângele Domnului Isus Christos!
1. Ce este harul?
"Este darul lui Dumnezeu" Efeseni 2:8
Toţi oamenii mor şi ei nu se pot salva (mântui) singuri din starea de moarte.
Au nevoie de o salvare eternă şi asta numai Dumnezeu o poate da. Harul înseamnă
o bunăvoinţă ieşită din comun, a lui Dumnezeu, pe care de altfel omul nu ar
merita-o; o graţiere a omului păcătos: Matei 18:21-35
2. Suntem salvaţi într-adevăr numai prin har?
"Dar Dumnezeu, care este bogat în îndurare, pentru dragostea lui cea mare
cu care ne-a iubit, măcar că eram morţi în greşelile noastre, ne-a adus la
viaţă împreună cu Christos: prin har suntem salvaţi." Efeseni 2:4,5
3. De ce nu putem fi salvaţi şi prin har, dar şi prin fapte?
Deoarece suntem "cazuţi peste bord, în ocean" şi nu putem contribui
cu nici măcar o faptă, la salvarea noastră. Pe de altă parte, darul vieţii
veşnice n-ar mai putea fi un dar deplin, din partea lui Dumnezeu, ci ar fi ceva
care se poate cumpăra sau compensa prin fapte; în funcţie de câte fapte ai
face, cu atât ai contribui la diminuarea darului lui Dumnezeu.
"Căci prin har sunteţi salvaţi, prin credinţă. Şi aceasta nu vine de la
voi, ci este darul lui Dumnezeu: nu prin fapte, ca să nu se laude nimeni."
Efeseni 2:8,9
"Şi dacă este prin har, atunci nu mai este prin fapte; altfel, harul n-ar
mai fi har." Romani 11:6
4. Ce alte motive mai stau la baza acordării harului salvării, gratuit
şi nu prin fapte?
a) Valoarea salvării este prea mare: "răscumpărarea sufletului lor este
aşa de scumpă, că trebuie să renunţe la ea pentru totdeauna" Psalmul 49:8
b) Dacă ar fi prin fapte, n-ar fi echitabilă, căci unii ar face mai mult, alţii
mai puţin şi astfel unii ar putea pretinde ceva mai mult faţă de ceilalţi, pe
când prin har nu se crează nici o nedreptate: "nu-ţi fac nici o
nedreptate" Matei 20:1-16
c) Cei care cred că s-ar putea salva numai pe temeiul faptelor şi nu a jertfei
de ispăşire făcută de Christos, ar avea o pricină de laudă neîntemeiată, putând
la un moment dat chiar să nege necesitatea acestei jertfe, şi să afirme, ba că:
"Nu pentru păcatele noastre a murit Christos, ci numai ca să-şi arate
fidelitatea Sa faţă de D-zeu", sau că "Pentru mine jertfa lui Christos
este de neânţeles, căci eu am făcut totul pentru mântuirea mea, prin faptele
mele bune". Plus că oamenii nu sunt roboţi şi nu fac fapte la fel, unul
face mai mult altul mai puţin, şi aşa cei ce au făcut mai mult ar putea să se
laude faţă de ceilalţi şi chiar ar putea pretinde ceva mai mult de la D-zeu.
Însă tocmai de aceea scrie clar: "Nu prin fapte, ca să nu se laude
nimeni." Efeseni 2:9.
d) Dacă salvarea s-ar putea obţine prin fapte "degeaba a murit
Christos" Galateni 2:21. Faptele ar fi de ajuns. Moartea lui Christos ar
fi inutilă.
5. De ce putem spune că tot meritul şi toată lauda şi gloria salvării
noastre apartine lui Dumnezeu şi Fiului Său?
Deoarece Dumnezeu a ales să fim salvaţi. El ar fi putut să nu ne salveze,
spunând că chinul Fiului Său, pentru aceşti oameni păcătoşi ca noi, este prea
mare. Şi Fiul Său ar fi putut spune, că El nu doreşte să moară pentru astfel de
păcătoşi ca noi.
"El (adică Dumnezeu), care n-a cruţat pe însuşi Fiul Său, ci l-a dat
pentru noi toţi, cum nu ne va da fără plată, împreună cu El toate?" Romani
8:32
"Christos, prin Duhul Cel veşnic, s-a adus pe sine însuşi jertfă fără pată
lui Dumnezeu" Evrei 9:14
"Vin să fac voia Ta, Dumnezeule" Evrei 10:1-22
6. Pe ce bază (temei) se dă totuşi harul lui Dumnezeu?
"Prin har sunteţi salvaţi, prin credinţă. Şi aceasta nu vine de la voi, ci
este darul lui Dumnezeu." Efeseni 2:8
Salvarea prin har, prin credinţă nu elimină necesitatea faptelor bune, ci din
contra, le motivează:
"Căci noi suntem lucrarea Lui şi am fost creaţi în Christos Isus pentru
fapte bune, pe care D-zeu le-a pregătit mai dinainte, ca să umblăm în
ele."
Totuşi baza salvării noastre nu sunt faptele noastre, ci jertfa de ispăşire
făcută de Christos.
"Pe El (adică pe Isus Christos, Fiul lui Dumnezeu) Dumnezeu l-a rânduit
ispăşire, prin credinţa în sângele lui, ca să-şi arate dreptatea Lui"
Romani 3:25
"Dar acum s-a arătat o dreptate a lui Dumnezeu, fără lege - despre ea
mărturisesc legea şi prorocii - dreptate a lui Dumnezeu, prin credinţa în Isus
Christos, către toţi şi peste toţi cei care cred; căci toţi au păcătuit şi n-au
ajuns la slava lui Dumnezeu, fiind îndreptăţiţi fără plată, prin harul Său,
prin răscumpărarea care este în Christos Isus." Romani
3:21-24.
În consecinţă harul se dă gratuit, prin credinţa în jertfa ispăşitoare a Fiului
lui Dumnezeu. Baza, temelia salvării noastre este jertfa Fiului lui D-zeu, şi
nu faptele noastre. Exemplificare: La o calamitate naturală guvernul Romaniei
da gratuit zonelor calamitate alimente, apă şi alte ajutoare, singura condiţie
pusa celor calamitaţi este să creadă că într-adevar se dau aceste ajutoare şi
să se deplaseze spre centrele de prim ajutor. Guvernul nu cere bani sau fapte
în schimbul acestor ajutoare. Aşa face şi Dumnezeu. Noi am fost calamitaţi cu
urgia păcatului şi a morţii. Dumnezeu este cel ce dă ajutorul gratuit şi
centrul de prim ajutor este Fiul Său, Isus Christos. Baza, temelia, fundamentul
pe care să dă ajutorul este credinţa în jertfa lui răscumpărătoare, care ne
salvează din păcat şi moarte.
7. De ce totuşi credinţa goală, fără fapte este "moartă"
Iacov 2:14-17?
Deoarece odată ce prin credinţă ai fost îndreptăţit la salvare, credinţa
implică să fi recunoscător, să asculţi şi să împlineşti voia lui Dumnezeu, spre
binele tău şi al omenirii. "Dar fiţi împlinitori ai cuvântului, nu numai
ascultători, înşelându-vă singuri..." Iacov 1:22-25
Neascultarea de legile lui Dumnezeu creaza probleme inutile în societate,
ascultarea de ele înseamna pacea, bunăstarea şi fericirea omenirii:
"O, de ai fi luat aminte la poruncile Mele, atunci pacea ta ar fi fost ca
un râu, şi fericirea ta, ca valurile mării." Isaia 48:18.
8. De ce atunci nu putem spune că credincioşii se salvează prin fapte?
Dacă salvarea ar putea fi obţinuta prin fapte, şi cei ce nu cred în jertfa
ispăşitoare a Fiului lui Dumnezeu ar putea să se salveze prin fapte. Însă...
"Şi fără credinţă este cu neputinţă să fim plăcuţi Lui." Evrei 11:6
"Cât despre ... necredincioşi ... partea lor este ... moartea a
doua." Apocalipsa 21:8
9. Ce fapte cere Dumnezeu de la noi, după ce am primit jertfa lui
Christos?
"Căci noi suntem lucrarea Lui şi am fost creaţi în Christos Isus pentru
fapte bune pe care Dumnezeu le-a pregătit mai dinainte, ca să umblăm în
ele." Efeseni 2:10. Omul care crede că este îndreptăţit la salvare,
trebuie să producă "roade bune" Matei 7:15-20. Aceste fapte
bune sau roade bune sunt generate de Duhul Sfânt al lui Dumnezeu, ca răsplată
pentru credinţa omului, de aceea sunt numite "roada Duhului" Galateni
5:22-24. Prin Duhul lui Dumnezeu roadele bune fac din credincios un om
"nou" Coloseni 3:1-17.
10. Când începem să facem cu adevărat "fapte bune", după ce
am fost îndreptăţiţi la salvare sau înainte de această îndreptăţire?
"Şi voi eraţi morţi în greşelile şi în păcatele voastre, în care trăiaţi
odinioară, după mersul lumii acesteia, după domnul puterii văzduhului, a
duhului care lucrează acum în fii neascultării. Între ei eram şi noi toţi
odinioară, când trăiam în poftele firii noastre păcătoase, făcând
lucrurile voite şi gândite de firea păcătoasă şi eram din fire copii ai mâniei,
ca şi ceilalţi." Efeseni 2:1-3
11. Ce se va întâmpla cu noi dacă nu ne reînnoim faptele făcute după
"pofta firii păcătoase" Galateni 5:16-21, spre a fi fapte după voia
lui Dumnezeu? Vezi Apocalipsa 21:8.
12. Ce atitudine trebuie să avem chiar faţă de faptele noastre bune pe
care le facem după voia lui Dumnezeu?
"Dacă Avraam a fost îndreptăţit prin fapte are cu ce să se laude, dar nu
înaintea lui Dumnezeu." Romani 4:2
"Tot aşa şi voi, când veţi face tot ce vi s-a poruncit, să ziceţi: Suntem
nişte robi netrebnici: am făcut ce eram datori să facem." Luca 17:7-10
Contaminaţi cu un virus mortal: păcatul
"Vă fac cunoscut, fraţilor, Evanghelia (= Vestea Bună)..."
1Corinteni 15:1-11
Cuvântul "evanghelie"
provine din limba greacă şi înseamnă"vestea bună". De ce este
"Evanghelia" o veste bună?
Are nevoie omenirea de o veste bună? Da, deoarece toţi oamenii mor (Eclesiastul
9:1-7) şi moartea este un vrăjmas, care trebuie "nimicit" 1Corinteni
15:26. Dacă moartea ne este un duşman, ce trebuie nimicit, atunci viaţa este de
mare preţ, şi avem mare nevoie ca cineva să ne salveze din moarte şi să ne
conducă la viaţă veşnică. Dar este posibil aşa ceva? Are cineva puterea să
nimicească puterea morţii? Da, avem o promisiune de la Creator, că El va nimici
moartea "pe vecie" Isaia 25:8.
Fiul cel unic al lui Dumnezeu, a
străbătut cerurile înalte şi a venit pe pământ, ca să ne adeverească că
Dumnezeu, Tatăl Său iubit, ne iubeşte foarte mult şi doreşte ca să avem parte
de viaţa veşnică:
"Fiindcă atât de mult a iubit Dumnezeu lumea, că a dat pe singurul Lui
Fiu, pentru ca oricine crede în El, să nu piară, ci să aibă viaţă
veşnică." Ioan 3:16
Dar nu Dumnezeu a dorit ca oamenii să moară,
vor întreba unii, de ce a făcut lumea aşa, de ce nu a făcut ca oamenii să nu
moară? Dumnezeu însuşi ne răspunde, prin Cuvântul Său:
"Spune-le: "Viu sunt Eu" zice Stăpânul Iehova (ASV Bible),
"că
nu doresc moartea păcătosului, ci să se întoarcă de la calea lui şi
să trăiască" (Ezechiel 33:11).
Deci nu Creatorul a dorit ca Adam şi Eva să
păcătuiască şi să moară, Lui I-a părut rău că lucrurile au luat o asemenea
întorsătură nefericită şi a fost nevoit să aplice pedeapsa cu moartea, pentru
ca lumea să nu genereze în haos şi anarhie... (Geneza 6:5-7). Gândiţi-vă, cum
ar fi lumea, dacă toţi păcătoşii înrăiţi ar putea trăi veşnic şi să-şi facă
după capul lor? Acel înger răzvrătit, care a decăzut şi a devenit Satan
Diavolul, acela este vinovat de moartea tuturor oamenilor (Geneza 3:1-5 - Ioan
8:44).
Nu, Dumnezeu nu a dorit ca oamenii să moară.
Moartea a intrat în lume din cauza nesupunerii şi răzvrătirii creaturilor
împotriva Creatorului lor. Nesupunerea şi răzvrătirea împotriva unei legi este
fărădelege şi în termeni Biblici se numeşte "păcat". Care dintre
patroni ar lăsa ca angajaţii lor să-şi facă de cap în firma care nu le
aparţine? Nici Dumnezeu, nu putea tolera o asemenea abatere, care călca în
picioare însăşi suveranitatea Sa. Suntem avertizaţi că un singur păcat a
contaminat toată rasa umană, aşa cum un singur virus poate contamina toată rasa
umană, dacă nu se iau măsuri împotriva lui. Păcatul se multiplică fulgerător ca
viruşii, mergând din degenerare în degenerare, creând haos şi anarhie, de aceea
el trebuia stopat:
"De aceea, după cum printr-un singur om a intrat păcatul în lume şi prin
păcat moartea şi astfel moartea a trecut asupra tuturor oamenilor, căci toţi au păcătuit" Romani 5:12
Chiar toţi, vor întreba unii??? Cum vine
asta? Suntem cu toţii păcătoşi şi vrednici de moarte? Da, conform cu citatul de
mai sus; dacă nu am avea păcat, Dumnezeu, care este un Dumnezeu al dreptăţii şi
fără nedreptate, nu ar face ca şi noi să suferim moartea. Aşa cum o maşină
defectă nu poate să facă un lucru de calitate, de exemplu un xerox defect,
căruia îi curge cerneala nu poate copia lucrări de calitatea originalului, nici
Adam, nu putea procrea ceva mai bun decât era el în acea stare. Noi am moştenit
cu toţii genele deteriorate ale primului om, deoarece prin păcatul său, atât
el, cât şi urmaşii săi au decăzut de la perfecţiune:
"... Suntem noi mai buni? Nicidecum! Fiindcă mai dinainte am arătat pe toţi, fie
iudei, fie greci că sunt sub păcat." Romani 3:9
Dar de ce a permis aşa ceva Dumnezeu?
Fiindcă nu se putea altfel. Dumnezeu nu dorea maşini reci, nesimţitoare,
roboţi. El dorea creaturi asemenea Lui, care să-i poarte chipul şi asemănarea
însuşirilor Sale. Fiinţe de asemenea grad, nu se puteau crea şi aduce la o
perfecţiune stabilă, numai prin ascultare faţă de autoritatea şi cuvântul Lui.
Dacă nu s-ar fi introdus păcatul, de către Satan, lumea creaturilor ar fi ajuns
la maturitatea cunoaşterii lui Dumnezeu prin ascultare şi supunere. Păcatul
introdus de Satan este ca un virus de înaltă technologie. Cine are un computer
şi este virusat ştie ce înseamnă să primeşti un astfel de virus. Odată ce
virusul păcatului a fost introdus în lume de cel ce a devenit Satan şi plana ca
o avertizare continuă în univers (Geneza 4:7), chiar dacă Dumnezeu l-ar fi
distrus pe Satan şi pe Adam şi Eva imediat, creând un alt heruvim Lucifer şi un
alt Adam şi Eva, acest "microb" deja pornit, nu se putea distruge
atât de uşor şi oricând ar fi putut lovi din nou. Şi asta, deorece Satan a
lansat nişte controverse abile la adresa lui Dumnezeu şi mulţimile de îngeri
din curţile cereşti au luat cunoştinţă despre ele. Ajunge numai să citim Cartea
lui Iov, şi ne vom da seama. Cu asemenea controverse ridicate şi nerezolvate,
nicicând universul n-ar fi fost stabil. Care era atunci un antidot sigur?
Singurul antidot sigur era lăsarea păcatului lui Satan să germineze şi să se
dezvolte până la apogeul lui, adică până la coacerea şi erupţia sa. Când
păcatul satanic va ajunge la apogeu şi va erupe în toată hidoşenia lui, atunci
el va putea fi extirpat total şi eradicat din univers. Scopul minunat şi măreţ
al lui Dumnezeu este de a restabili armonia în univers. Pe veci.
Fiind spuse toate acestea, trebuie să ne dăm
seama că suntem cu toţii la mila şi îndurarea lui Dumnezeu, deoarece suntem
contaminaţi cu un virus al morţii, păcatul, deoarece avem un duşman feroce în
persoana lui Satan şi a demonilor lui (alţi îngeri care au decăzut), deoarece
noi nu ne putem salva prin propriile noastre eforturi şi deoarece avem nevoie
de un salvator care nu numai să ne arate drumul spre salvare, ci mai ales să ne
facă plăcuţi din nou în ochii lui Dumnezeu, vindecând şi anulând urmările
contaminării noastre cu virusul păcatului.
Nu putea oare, omul, aduce un anume act, sau
ofrandă închinat lui Dumnezeu pentru a răscumpăra în mod deplin urmările
acţiunii virusului păcatului din trupul lui? Răspunsul Scripturii sacre este
nu:
"Dar nici
unul nu
poate să răscumpere pe fratele său, nici să dea lui Dumnezeu preţul
răscumpărării pentru el însuşi" Psalmul 49:7
Aşadar, oamenii nu puteau să răscumpere, să
absolve, să anuleze consecinţele, urmările nefaste ale vinei păcatelor lor.
Oamenii nu puteau să se îndreptăţească ei înşişi în faţa lui Dumnezeu, aveau
nevoie de o jertfă perfectă... ceea ce, după cum am văzut, nu era la îndemâna
muritorilor. Soluţia era în mâna lui Dumnezeu şi depindea cu totul de El.
Atunci care era soluţia lui Dumnezeu?
Soluţia lui Dumnezeu era "ispăşirea", adică moartea unui om perfect
care să nu aibă virusul păcatului, care să se ofere benevol (nesilit de nimeni)
pentru a fi această jertfă perfectă şi care prin moartea sa să ispăşească
(absolve) vina noastră făcută prin firea moştenită de la Adam, devenind astfel
noul tată dătător de viaţă al credincioşilor care vor accepta şi aprecia jertfa
sa şi vor asculta de El:
"Pe El (adică pe Isus Christos, Fiul lui Dumnezeu) Dumnezeu l-a rânduit
ispăşire"
Romani 3:25
"Căci după cum, prin neascultarea unui singur om, cei mulţi au fost făcuţi
păcătoşi, tot aşa, prin ascultarea unuia singur, cei mulţi vor fi făcuţi
drepţi." Romani 5:19
În ce constă deci vestea bună, ce este ea?
Vestea bună constă în jertfa ispăşitoare a Fiului lui Dumnezeu şi ea este o
veste minunată, deoarece prin El, noi putem fi salvaţi din păcat şi din moarte:
prin credinţa în El şi în îndereptăţirea făcută de El şi prin ascultarea faţă
de El. El este singurul mijloc de salvare:
"Şi vă fac cunoscut, fraţilor, Evanghelia pe care v-am vestit-o, pe care
aţi primit-o, în care aţi rămas şi prin care sunteţi mântuiţi, dacă ţineţi cu
tărie cuvântul pe care vi l-am vestit ca evanghelie, fără de care într-adevăr
aţi crezut în zadar."
1Corinteni 15:1,2
Ce ni se cere deci? Să credem în evanghelie.
Ce este evanghelia înainte de toate?
"V-am învăţat înainte de toate, aşa cum am primit şi eu: că Christos a murit
pentru păcatele noastre, după Scripturi.; că a fost îngropat şi că a înviat a
treia zi, după Scripturi"
1Corinteni 15:3,4
Crezi tu lucrul acesta, că Christos a murit
pentru păcatele noastre, deci şi ale tale? Eşti tu destul de smerit şi sincer,
ca să te consideri un păcătos, care are virusul mortal al păcatului? Căci numai
aşa vei ajunge la propria ta salvare, prin Fiul lui Dumnezeu, dacă vei
recunoaşte zdrobit că şi tu ai o fire păcătoasă, degenerată. Asta înseamnă pocăinţă.
Tu trebuie să te renegi, să te lepezi de firea ta şi să recunoşti public, spre
slava lui Dumnezeu Tatăl, prin botezul în apă, făcut în numele lui Christos,
Fiul lui Dumnezeu şi pentru El (nu pentru o religie de grup sau pentru nişte
oameni), că El a devenit un om perfect şi fiindcă El a murit pentru păcatele
tale, tu îl accepţi ca Domn al vieţii tale şi vei urma calea vieţii, ce a fost
trasată de El, pentru cei ce cred în Dumnezeu, Tatăl Său iubit, după cum este
scris:
"Pocăiţi-vă, căci împărăţia cerurilor s-a apropiat..." Matei 4:17
Nu este altă soluţie din criza în care ne aflăm cu
toţii, nu există o cale de mijloc (Matei 7:13,14,19). Ce înseamnă asta? Ajunge
numai dacă ne gândim la următoarele fraze rostite de Domnul nostru, Fiul lui
Dumnezeu:
"Atât de mult a iubit Dumnezeu lumea, că a dat pe singurul Său Fiu, pentru
ca oricine crede în El, să nu piară, ci să aibă viaţă veşnică" Ioan 3:16
Să lăsăm deci filozofia şi teoria uşoară a
lui Origene, filozofie ce a contaminat creştinismul cu mântuirea universală şi
alte subramuri ale acesteia ca purgatoriul, noua şansă de pocăinţă în mileniu
sau după mileniu, etc., şi să credem Cuvântul lui Dumnezeu care ne avertizează
cu toată solemnitatea şi seriozitatea:
"Cine crede în Fiul, are viaţă veşnică, dar cine n-ascultă de Fiul nu va
vedea viaţa, ci
mânia lui Dumnezeu rămâne peste el." Ioan 3:36
"... dacă nu vă pocăiţi, toţi veţi pieri la fel." Luca 13:3,5
Să fim deci, ascultători faţă de Cuvântul
vieţii şi împlinitori ai lui, ca Dumnezeu să ne binecuvânteze cu viaţa veşnică
ce vine prin credinţa în Acela care ne-a adus vestea bună (Matei 7:21-27).
Care va fi soarta ta, dacă mori în păcat?
Care va fi soarta acelora care practică păcatul voit, a copiilor acestora, inclusiv a copiilor handicapaţi mintal?
Iată nişte întrebări
delicate ce trebuie dezbătute cu înţelepciune ştiind că indiferent ce ar dori
unii, peste voia lui Dumnezeu nu se poate trece. Pe primul plan nu simţămintele
noastre trebuie să primeze, ci, ce spune Cuvântul lui Dumnezeu. Dacă spunem că
necredincioşii care au murit vor avea o şansă de pocăinţă în mileniu sau după
mileniu (mia de ani) sau undeva în viitorul eternităţii - şi aşa ceva nu există
- ne înşelăm şi pe noi, dar mai grav e că înşelăm şi pe alţii şi cădem sub pedeapsa
de a fi propovăduitori ai minciunii, eretici care sunt contra evangheliei
mântuirii, cuvântului vieţii.
Să vedem ce spun textele Bibliei despre soarta necredincioşilor:
Ioan 3:36: Cine crede în Fiul are viaţă veşnică; dar cine nu crede în Fiul nu
va vedea viaţa, ci mânia lui Dumnezeu rămâne peste el.
La care viaţă se referă Ioan Botezatorul? Negreşit la cea viitoare şi veşnică,
pe care o vor avea credincioşii.
De ce nu au necredincioşii drept la viaţa viitoare? Deoarece, conform cu textul
citat "mânia lui Dumnezeu rămâne peste ei".
De ce rămâne mânia divină peste ei? Deoarece problema e gravă! Respingând
mesajul credinţei în Fiul divin, au respins de fapt şi oferta de împăcare şi
inclujiv aranjamentul lui Dumnezeu de împăcare cu oamenii, care se baza tocmai
pe jertfa de ispăşire, făcută de Fiul lui Dumnezeu pentru ispăşirea păcatelor
oamenilor.
Textul citat mai sus este un text avertizator, care arată că jertfa lui
Christos nu ispăşeşte fără credinţa în ea. Pe de altă parte, Scriptura arată că
jertfa de ispăşire îşi poate pierde efectul, în cazul când un credincios dă
înapoi de la credinţa sfinţitoare:
Evrei 10:26. Căci, dacă păcătuim cu voia, după ce am primit cunoştinţa
adevărului, nu mai rămâne nici o jertfă pentru păcate,
27. ci doar o aşteptare înfricoşată a judecăţii şi văpaia unui foc care va
mistui pe cei răzvrătiţi.
Corelând aceste citate cu Apocalipsa 19:17,18 reiese că cei mici sau
handicapaţii care sunt în familiile necredincioase, vor avea aceeaşi soartă ca
şi părinţii lor, deoarece aceştia sunt răspunzători pentru educaţia morală a
copiilor lor. Aşadar cât de importantă trebuie să fie propovăduirea credinţei
şi pocăinţei, tuturor oamenilor, spre mântuirea eternă!
17. Apoi am văzut un înger care stătea în picioare în soare. El a strigat cu
glas tare şi a zis tuturor păsărilor care zburau prin mijlocul cerului:
"Veniţi, adunaţi-vă la ospăţul cel mare al lui Dumnezeu,
18. ca să mâncaţi carnea împăraţilor, carnea căpitanilor, carnea celor viteji,
carnea cailor şi a călăreţilor şi carnea a tot felul de oameni, slobozi şi
robi, mici şi mari!"
Dar de ce nu pot fi salvati necredincioşii ulterior, de exemplu după venirea
Domnului Isus, în împărăţia milenară sau chiar după? Răspunsul la problema
aceasta se poate rezolva foarte simplu, datorită contextelor Bibliei. Iată ce
ni se scrie în Ioan 4:24:
"Dumnezeu este duh"
Dar ce fel de "duh" este Dumnezeu? Evident că "duh sfânt".
De aceea cine huleşte duhul sfânt, huleşte de fapt pe Dumnezeu Tatăl, deoarece
duhul sfânt este prin excelenţă al Tatălui ceresc, prin care El vorbeşte,
îndrumă şi lucrează, care apoi este dat şi altor persoane credincioase lui
(Matei 10:20 "Duhul Tatălui vostru va vorbi în voi" - compară cu
Evrei 1:1,2). Ca o paralelă a semnificaţiei: Un patron dă un ordin, prin
directorul său, dar unii dintre muncitori îşi bat joc de acest ordin. Făcând
astfel ei îşi bat joc de fapt de patron, deoarece şi-au bătut joc de ordinul
lui. Oare este mesajul dat mai mare ca patronul care l-a dat? Nicidecum! Deci,
nici duhul sfânt care a iesit de la Dumnezeu, nu este mai mare ca Dumnezeu,
care l-a trimis.
Matei 12:
31. De aceea vă spun: orice păcat şi orice hulă vor fi iertate oamenilor; dar
hula împotriva Duhului Sfânt nu le va fi iertată. 32. Oricine va vorbi
împotriva Fiului omului va fi iertat; dar oricine va vorbi împotriva Duhului
Sfânt nu va fi iertat nici în
veacul acesta, nici în cel viitor.
Acest verset dovedeşte clar, că jerftfa celui pe care Dumnezeu la
"uns" ca să fie "Miel" de ispăşire (Christos în greceşte
înseamnă "Unsul") nu are puteri nelimitate, cum au crezut greşit cei
ce au sustinut mântuirea universală şi cei numiţi semiuniversalişti (care cred
în şansa a doua). Această jertfă are putere de ispăşire numai peste aceia care
cred în ea, conformându-se procesului naşterii din nou, din apa şi din duh
sfânt - aici intrând şi pruncii şi copiii handicapaţi ai credincioşilor, care
sunt consideraţi sfinţi, dacă sunt educaţi în sfinţeinie, în virtutea
angajamentului credincioşilor: "cât despre mine, eu şi casa mea voi urma pe Domnul".
Desigur, textul din Matei 12:31,32 lasă să se înţeleagă că în viitorul numit
"Împărăţia de o mie de ani" - atenţie: dar numai aici, nu şi după mia
de ani, se vor face anumite păcate, care unele vor putea fi iertate, iar
altele, cele de hulă împotriva duhului sfânt, nu vor putea fi iertate, nici
atunci.
O anumită interpretare spune că cei care vor fi iertaţi în mileniu, vor fi
oameni care au trăit în epocile de înainte de Armaghedon, adică oameni care au
trăit de la Adam, până la Armaghedon. Biblia nu susţine aşa ceva, deoarece
arată că oamenii păcătoşi au drept numai la o singură viaţă, nu la doua, trei
sau mai multe!
Cine crede în Fiul are viaţă veşnică; dar cine nu crede în Fiul nu va
vedea viaţa, ci mânia lui Dumnezeu rămâne peste el. (Ioan.3:36)
Ce se întâmplă cu un om nemântuit după ce moare? Oare este el înviat în mileniu
sau după mileniu să mai trăiască o sută sau două sute de ani în care să fie
educat pentru a primi pocăinţa şi mai apoi testat, cum cred cei ce susţin aşa
ceva? Spune Biblia aşa ceva? Nici vorbă!
Şi, după cum oamenilor le este rânduit să moară odată, iar după aceea vine
judecata, (Evrei 9:27)
Am citat o altă redare aici, una mai bună. Ce spune acest verset? Că după ce
mor păcătoşii, ei trebuie judecaţi. Da, judecaţi!
Nici vorbă ca păcătoşii să scape nejudecaţi! E o iluzie să scape cineva
nejudecat! Ei bine, dar când va fi această judecată?
Biblia arată clar că după mia de ani:
Şi am văzut pe morţi, mari şi mici, stând în picioare înaintea scaunului de
domnie. Nişte cărţi au fost deschise. Şi a fost deschisă o altă carte, care
este Cartea Vieţii. Şi morţii au fost judecaţi după faptele lor, după cele ce
erau scrise în cărţile acelea. (Apoc.20:12)
Desigur că, se pune întrebarea: Bine da' atunci, cine va fi iertat în mileniu,
dacă judecata păcătoşilor este după mileniu?
Ideea mântuirii păcătoşilor nemărturisiţi - ce au trăit de la Adam şi până la
Armaghedon - în împărăţia de o mie de ani, încalcă flagrant nişte versete
biblice, ca de exemplu: Cine crede în Fiul are viaţa veşnică; dar cine nu crede
în Fiul nu va vedea viaţa, ci mânia lui Dumnezeu rămâne peste el."
(Ioan.3:36)
Necredincioşii vor fi judecaţi şi nu puşi la probă din nou, probarea lor
a fost în această viaţă unde ei nu au trecut proba: Şi, după cum
oamenilor le este rânduit să moară odată, iar după aceea vine judecata (Evrei
9:27)
Ce înseamnă a fi judecat ca necredincios? Nicidecum încă un drept la o viaţă de
o suta sau doua sute de ani! Ci osândă!
Să vedem cum defineste DEX-ul cuvântul "osândă":
OSẤNDĂ, osânde, s. f. (Pop.) 1. Condamnare, pedeapsă la care este supus cineva
(de către organele judiciare). ◊ Expr. A-și face osânda = a executa pedeapsa la
care este condamnat. (Reg.) A-și face osânda cu cineva = a se purta rău, fără
milă; a chinui, a tortura pe cineva. 2. Fig. Blestem; pacoste, năpastă,
nenorocire, urgie. – Din osândi (derivat regresiv).
Sursa: DEX '98
OSÂNDĂ ~e f. pop. 1) Pedeapsă aplicată unei persoane prin hotărâre
judecătorească; condamnare. ◊ A-și face ~a cu cineva a se chinui cu cineva. 2)
Ceea ce provoacă neplăceri; blestem; nenorocire; năpastă; pacoste. /v. a (se)
osândi
Sursa: NODEX
OSÂNDĂ s. v. condamnare.
Sursa: Sinonime
osândă s. f., g.-d. art. osândei; pl. osânde
Sursa: Ortografic
Acum să vedem cum apare acest cuvânt într-un pasaj unde se vorbeşte de judecata
necredincioşilor, apare acest cuvânt însoţit de termeni reconciliabili sau
ireconciliabili?
Matei 12:
30. Cine nu este cu Mine este împotriva Mea, şi cine nu strânge cu Mine
risipeşte.
31. De aceea vă spun: orice păcat şi orice hulă vor fi iertate oamenilor; dar
hula împotriva Duhului Sfânt nu le va fi iertată.
32. Oricine va vorbi împotriva Fiului omului va fi iertat; dar oricine va vorbi
împotriva Duhului Sfânt nu va fi iertat nici în veacul acesta, nici în cel
viitor.
33. Ori faceţi pomul bun şi rodul lui bun, ori faceţi pomul rău şi rodul lui
rău: căci pomul se cunoaşte după rodul lui.
34. Pui de năpârci, cum aţi putea voi să spuneţi lucruri bune, când voi sunteţi
răi? Căci din prisosul inimii vorbeşte gura.
35. Omul bun scoate lucruri bune din vistieria bună a inimii lui; dar omul rău
scoate lucruri rele din vistieria rea a inimii lui.
36. Vă spun că, în ziua judecăţii, oamenii vor da socoteală de orice cuvânt
nefolositor pe care-l vor fi rostit.
37. Căci din cuvintele tale vei fi scos fără vină, şi din cuvintele tale vei fi
osândit."
38. Atunci unii din cărturari şi din farisei au luat cuvântul şi I-au zis:
"Învăţătorule, am vrea să vedem un semn de la Tine!"
39. Drept raspuns, El le-a zis: "Un neam viclean şi preacurvar cere un
semn; dar nu i se va da alt semn, decât semnul prorocului Iona.
40. Căci, după cum Iona a stat trei zile şi trei nopţi în pântecele chitului,
tot aşa şi Fiul omului va sta trei zile şi trei nopţi în inima pământului.
41. Bărbaţii din Ninive se vor scula alături de neamul acesta, în ziua
judecăţii, şi-l vor osândi, pentru că ei s-au pocăit la
propovăduirea lui Iona; şi iată că aici este Unul mai mare decât Iona.
42. Împărăteasa de la miazăzi se va scula alături de neamul acesta, în ziua
judecăţii, şi-l va osândi, pentru că ea a venit de la marginile
pământului ca să audă înţelepciunea lui Solomon; şi iată că aici este Unul mai
mare decât Solomon.
43. Duhul necurat, când a ieşit dintr-un om, umblă prin locuri fără apă,
căutând odihnă, şi n-o găseşte.
44. Atunci zice: "Mă voi întoarce în casa mea, de unde am ieşit. Şi, când
vine în ea, o găseşte goală, măturată şi împodobită.
45. Atunci se duce şi ia cu el alte şapte duhuri mai rele decât el: intră în
casă, locuiesc acolo, şi starea din urmă a omului acestuia ajunge mai rea decât
cea dintâi. Tocmai aşa se va întâmpla şi cu acest neam viclean."
În acest text nu apare nici măcar o aluzie cu privire la o altă viaţă de o sută
sau două sute de ani pentru păcătoşi, cum cred unii. Din contră, vedem că se
scrie despre ei în termeni foarte duri, ireconciliabili, de osândire.
Aşadar aceia care vor fi iertaţi în mileniu nu au cum să fie oamenii păcătoşi
care au trăit de la Adam şi până la Armaghedon.
Trebuie să fie o explicaţie mai bună şi bineânţeles că Biblia o
dă. Atât Vechiul Testament cât şi Noul Testament oferă un răspuns satisfăcător
în această privinţă.
Pentru a şti cine va fi iertat în mileniu, trebuie să ştim cine va fi în
mileniu, pe pământ?
Mireasa lui Christos, adică adunarea credincioşilor creştini, care au trăit experianţa
naşterii din nou, devenind şi rămânând făpturi noi, prin Cuvântul nepieritor
sădit în ei pentru vecie, vor fi răpiţi de pe pământ, în cer, unde ei vor fi ca
îngerii, adică în trup spiritual şi de unde, sub conducerea lui Christos, ei
vor conduce planeta pământ, timp de o mie de ani. Desigur ei pot veni în
inspecţie pe pâmânt ori de câte ori vreau, cum făcea Dumnezeu în grădina
Edenului (Geneza 3:8 "umbla în grădină"). Dar în timpul miei de ani,
reşedinţa lor va fi cerul şi nu pământul, căci acolo au fost răpiţi şi
transformaţi, aşa după cum Dumnezeu deşi umbla în gradina Edenului, totuşi nu
locuia acolo.
După glorificarea Miresei, începe perioada numită "judecarea celor
vii" sau "judecata oilor şi caprelor", adică toate popoarele vor
fi judecate pe baza cum se raportează la guvernarea cea nouă a lui Christos.
Cei care nu vor recunoaşte noul guvern ceresc, ci vor lua semnul fiarei (cipul
implantat) şi se vor închina icoanei ei, vor fi zdrobiţi şi nimiciţi fără nici
o milă, DEOARECE
AU FOST AVERTIZAŢI. Ultima misiune a
rămăşiţei bisericii adevărate este tocmai avertizarea ce o dă cu privire la
distrugerea acelora care vor lua semnul fiarei şi se vor inchina icoanei ei. Prin nişte
şiruri de plăgi, globale şi durerose, Christos, Regele uns, investit şi înscăunat
de Dumnezeu, pentru o mie de ani, va bate pe toţi împotrivitorii săi, după cum
au fost bătuţi egiptenii mândrii cu cele 10 plagi şi mai apoi cei care au
continuat în prostie, au fost înghiţiţi de valurile Mării Roşii. Desigur,
plăgile vor fi cu mult mai mari şi cu mult mai înfricoşătoare. Ultimul act al
acestei sentinţe divine va fi războiul Armaghedonului. Atunci vor fi înlăturaţi
toţi cei ce au mai rămas de după distrugerea făcută de plăgi. Toti cei ce se
vor fi pocăit înainte de aceste plăgi, adică au refuzat înciparea cu semnul
fiarei, vor scăpa de plăgi şi de Armaghedon, deoarece ei vor fi protejaţi cu
ajutorul îngerilor şi astfel ei vor intra de vii în mia de ani. Ei vor fi
guvernaţi din ceruri, cu legi drepte de un guvern ceresc şi drept. În termeni
noi Dumnezeu Tatăl va fi preşedinte, Fiul lui Dumnezeu Isus Christos prim
ministru şi Mireasa lui Christos vor fi miniştrii. În termeni vechi,
companionii lui Christos (Mireasa), creştinii care şi-au dus până la capăt
chemarea şi sfinţirea sunt numiţi regi, preoti şi judecatori, împreună cu El.
În mia de ani nu va intra nici un nepocăit, adică nici unul care a luat
înciparea cu semnul fiarei, deoarece cei ce vor lua semnul fiarei vor fi
obligaţi să se închine unui idol, numit chipul fiarei. Idolatria este păcat,
cei ce o practică sunt nepocăiţi. Numai aceia vor intra în împărăţia Tatălui şi
a Fiului care au refuzat înciparea, refuzând astfel şi închinarea la chipul
fiarei. Biblia e clară în privinţa aceasta, la Apocalipsa 14:
9. Apoi a urmat un alt înger, al treilea, şi a zis cu glas tare: "Dacă se închină cineva
fiarei şi icoanei ei şi primeşte semnul ei pe frunte sau pe mână,
10. va
bea şi el din vinul mâniei lui Dumnezeu, turnat neamestecat în paharul mâniei
Lui; şi va fi chinuit în foc şi în pucioasă, înaintea sfinţilor îngeri şi
înaintea Mielului (aici e vorba de focul
plăgilor, nu de focul din iadul lui Dante).
11. Şi fumul chinului lor se suie în sus în vecii vecilor. Şi nici ziua, nici
noaptea n-au odihnă cei ce se închină fiarei şi icoanei ei şi oricine primeşte
semnul numelui ei!
Textul de aici se referă numai la perioada
apocaliptică, la zilele acelea de chin în care îşi vor muşca limba de durere -
Apocalipsa 16:10, abia apoi sunt distruşi.
Cei ce vor scăpa, vor fi relativ o mare mulţime din toate popoarele, triburi şi
limbi. Ei se vor înmulţi nespus de mult şi vor popula întregul pâmânt. Toţi
copiii care se vor naşte în mileniu, vor fi educaţi să asculte legile divine,
spre folosul lor. Se va introduce pedeapsa cu moartea, pentru păcatele mari şi
pentru hula împotriva duhului sfânt, iar pentru păcatele scuzabile, făcute
involuntar, din accident, etc. vor fi mijlociri de iertare şi absolvire de
păcat. Christos şi Mireasa vor avea dreptul să mijloceasca pentru ei la
Dumnezeu. Centrul închinării mondiale va fi la Templul din Ierusalim, în
Israel, rezidit în mileniu. În fine, cei ce se vor supune vor trăi fericiţi şi
în sănătate deplină, deci nu vor muri, căci nu va exista procesul îmbătrânirii,
dar cei nesupusi vor fi judecaţi şi eliminaţi pe loc.
În mileniul pământesc nu va fi înviere. Prima înviere aparţine în exclusivitate
Miresei iar a doua înviere este după mileniu. În mileniu intră numai oameni vii
şi desigur animalele care vor scăpa de pârjolul plăgilor.
În cer nu vor fi căsătorii, degeaba cred anumite denominaţii. Membrii Miresei
lui Christos nu se vor căsătorii, ei sunt acolo ca ingerii, asexuaţi (fără
sex), în schimb, supravieţuitorii plăgilor şi Armaghedonului, adică cei din
mileniul pământean vor avea voie să se căsătorească, căci trupurile lor nu vor
fi schimbate şi glorificate în trup de slavă.
Ideea iertării în mileniu s-a lămurit. Aşadar ideea cu învierea păcătoşilor -
ce au trăit de la Adam şi până la Armaghedon - în mileniu, este nebiblică. Dar
noi nu putem sili pe nimeni să creadă acestea. Însă timpul va dovedi că Biblia
are întotdeauna dreptate.
Aveţi întrebări importante?
Sunteţi în căutarea lui Dumnezeu?
Cautaţi răspunsuri din Biblie?
Aveţi o întrebare despre Dumnezeu şi Biblie?
Aveţi o întrebare despre Viaţă şi Moarte?
Aveţi o întrebare despre Evanghelie?
Aveţi o întrebare despre orice altceva legat de creştinism?
Căutaţi o
părtăşie creştină adevărată?
Dumnezeu are răspunsurile! Rugaţi-vă, pocăiţi-vă, studiaţi Biblia şi El vă
va da răspunsurile.
Să stăm de veghe cum se cuvine şi să-l rugăm pe Tatăl nostru ceresc să ne ajute la aceasta. Să nu ne lăsăm furaţi de nici o ideologie străină. de Biblia veche. Aceasta este rugăciunea mea, pentru mine şi toţi cititorii acestei apologii. În numele Fiului său mă rog, Amin!
Dumnezeu să ne binecuvânteze prin adevărul Său nepieritor şi să ne dea o minte ageră şi înţeleaptă, spre slava Sa şi a Fiului Său şi spre mântuirea noastră! Amin!
Dumnezeu să aibă milă de noi. Amin!
Comentarii
Trimiteți un comentariu