ÎNTRUPAREA FIULUI (Teologie, Documentar)

ÎNTRUPAREA FIULUI

 

Har şi pace tuturor iubitorilor de adevăr biblic!  

 

Cum a venit Fiul lui Dumnezeu din cer pe pământ?

"căci M-am coborât din cer ca să fac nu voia Mea, ci voia Celui ce M-a trimis.  (Ioan 6:38, compară cu Ioan 3:13,16)

Unii numesc acest proces ca fiind încarnarea Fiului lui Dumnezeu, alţii numesc acest proces întruparea Fiului lui Dumnezeu.

Noi ce vom zice?

 

Prin articolul de mai jos am încercat să combin ştiinţa cu Biblia în mod armonios, fiindu-mi în ajutor scrierea unui medic crestin dupa evanghelie, din Salonta.

 

Încarnarea sau întruparea Fiului lui Dumnezeu?

 

Slăvit şi onorat să fie Dumnezeu, Tatăl nostru ceresc şi Fiul său unic-născut, Domnul şi Mântuitorul nostru Iisus Hristos, în veci de veci! Amin!

 

 

Cu greu ar putea cineva nega existenţa cereasca a Fiului, înainte de a fi om, comprimată clar în această frază: „caci M-am coborat din cer ca sa fac nu voia Mea, ci voia Celui ce M-a trimis.” (Ioan.6:38)

Dacă n-ar fi existat, ar fi putut coborâ? Nu. Reinterpretarea frazei, spre un alt înţeles, că a existat ca un „plan” sau ca „dicţionarul” lui Dumnezeu, sunt o pură speculaţie. De ce n-ar fi putut fi o fiinţă, între Dumnezeu şi îngeri? Nu există nici un motiv întemeiat, pentru a respinge această temă a Scripturii.

 

Când vorbim de venirea Fiului lui Dumnezeu pe pământ în formă umană, prin sfânta fecioară Maria, ne confruntăm cu o problemă a interpretării, deoarece Cuvântul lui Dumnezeu nu ne specifică cum s-a derulat procesul încarnării Lui, în pântecele Mariei.

 

Ioan 1:14. Şi Cuvântul carne (în greacă „sarx”) S-a făcut şi a locuit printre noi, plin de har şi de adevăr. Şi noi am privit slava Lui, o slavă întocmai ca slava Singurului născut din Tatăl. -

 

Când privim acest verset în textul grec, este evident că nu a fost vorba de o „întrupare”, aşa cum cred unii, ci de „încarnare”, deoarece textul grec specifică încarnarea (în greacă „sarx”) şi nu întruparea, căci atunci s-ar fi folosit cuvântul grec „soma”, adică „trup”. De ce este important acest lucru? Deoarece a fost vorba de schimbarea trupului de slavă cerească într-un trup de slavă mai prejoasă, pământească. Nu trupul şi l-a dezbrăcat, ci slava trupului. Ca exemplificare putem face o analogie între schimbarea unui om în pasăre. El, omul, nu şi-ar abandona trupul, căci altfel ar muri, ci şi l-ar schimba în trup de pasăre. Evident, ar fi o schimbare a slavei, pasărea neputând face multe lucruri, ce le poate face omul. La fel s-a întâmplat şi cu Fiul lui Dumnezeu, el nu şi-a abandonat trupul, ci l-a preschimbat în trup de om. Slava cerească a trupului său a pierit, fiind acum într-un trup de slavă inferioară. A devenit mai prejos decât îngerii: Dar pe Acela care a fost facut "pentru putina vreme mai prejos decat ingerii", adica pe Isus, Il vedem "incununat cu slava si cu cinste" din pricina mortii pe care a suferit-o; pentru ca, prin harul lui Dumnezeu, El sa guste moartea pentru toti. (Evrei 2:9)

 

Cum s-a derulat procesul naşterii sale ca om?

 

Ioan 1:14. Şi „Cuvântul” carne (în greacă „sarx”) S-a făcut şi a locuit printre noi, plin de har şi de adevăr. Şi noi am privit slava Lui, o slavă întocmai ca slava Singurului născut din Tatăl. -

 

În această privinţă există două posibilităţi. Dumnezeu ar fi putut aplica metoda reproducerii asexuate. Reproducerea asexuată constă în apariția unui nou individ pe corpul-mamă. Aceasta se realizează atât la protozoare (apariția unui sanț longitudinal care împarte celula în două), cât și la spongieri si celenterate. La restul grupelor de animale reproducerea este sexuată. Aceasta este prima posibilitate.

 

În a doua posibilitate, Dumnezeu ar fi putut lua în derulare toate procesele de formare umană. Adică, Dumnezeu să fi luat o sămânţă umană (de la Iosif) şi în acesta să fi introdus viaţa cerească – adică genomul ceresc al trupului din cer a Fiului Său, pe care apoi l-a introdus fără ajutorul unui contact sexual în ovului sfintei fecioare Maria, pe care acest spermatozoid l-a fecundat, iar „fiul” născut prin fecioara Maria a trecut prin toate procesele unei naşteri. Nu putem şti cu siguranţă care a fost procedeul, cazurile de faţă fiind doar o presupunere bazată pe ştiinţa zilelor noastre. Ştiinţa din zilele noastre a reuşit să facă însămânţări in vitro – şi reproducere asexuată prin clonare.

 

In vitro se referă la tehnica de a executa un anumit experiment într-un mediu controlat în afara unui organism viu, de exemplu, într-o eprubetă. Fertilizarea in vitro este un bine cunoscut exemplu în acest sens.

 

Clonarea este procesul de creare a unei copii identice. În biologie clonarea se referă la procesul folosit pentru crearea de copii ale fragmentelor de ADN (clonare moleculară), celulelor (clonare celulară) sau ale organismelor. Termenul include și modul de reproducere asexuată.

 

Unul dintre susţinătorii ipotezei că Fiul lui Dumnezeu s-a coborât chiar în ovului sfintei fecioare Maria, a fost un savant de renume mondial, de loc din România, din oraşul Salonta, un pocăit din cultul „Creştinii După Evanghelie”, pe nume Kiss Ferenc.

 

Ferenc Kiss (medic, 1889–1966)

Născut la 7 septembrie 1889

Oraşul naşterii, Salonta

A murit la 6 aprilie 1966 (la vârsta de 76 de ani)

A emigrat în Ungaria, trăind la Budapesta

Cetățenia maghiară

Medic de ocupatie

Şcoli: Universitatea Regală Francisc Joseph din Cluj-Napoca (-1909, medicină)

Ocupaţie şi Onoruri:

Premiul Kossuth de onoare (1952)

Doctor, anatomist, profesor universitar maghiar, laureat al Premiului Kossuth.

 

Domeniul de cercetare

 

Anatomie microcirculatorii; anatomia comparată a sistemului nervos autonom; histologia smocurilor spiralate și vegetative; terminații nervoase vegetative; condensator din plastic, genetică.

 

Biografie

 

S-a născut ca un copil al unor părinți fermieri religioși. Studiile primare si medii si-a facut la Nagyszalonta si Odorheiu Secuiesc. A absolvit Universitatea din Cluj-Napoca cu o diplomă de medicină. Și-a primit diploma de medicină în 1909. Și-a început cariera la Institutul de Autonomie Descriptivă și Peisagistică al Universității din Cluj-Napoca, a lucrat aici între 1909 și 1917, iar în 1917 și-a continuat activitatea la Institutul de Anatomie al Universității din Budapesta până în 1929. În 1924, a fost abilitat la Universitatea din Budapesta ca lector universitar în domeniul „Anatomia peisajului”.

 

S-a căsătorit cu o fiică din Szeged și a mers la Universitatea din Szeged pentru a cerceta și a preda la Institutul de Studii Descriptive și Peisagistice și Histologie și Dezvoltare. Din 1934 a fost șeful departamentului Institutului de Anatomie din Budapesta până la moartea sa. În 1952, a primit doctoratul în medicină.

 

Comentariul lui Bertalan Csillik, doctor în medicină: „Adevărata mare descoperire științifică a Prof. Dr. Ferenc Kiss poate fi citită în următoarea publicație: Inervația fibrelor colagene care a fost confirmată de atunci printr-o serie de studii microscopice electronice și imunohistochimice electronice." (Genetică)

 

Prin reputația sa științifică, a făcut turnee în jumătatea lumii, Frankfurt, Köln, Londra (1912), Germania, Anglia (1920), Franța, Anglia (1930), Statele Unite ale Americii (1947-48, 6 luni), Anglia, SUA , RFA, Franța, Elveția (1963, 1 an) a petrecut două luni în Uniunea Sovietică, unde a fost foarte apreciat. A scris opt manuale universitare și și-a tradus Atlasul anatomic cu János Szentágothai în mai mult de zece limbi. Multe dintre publicațiile sale științifice au fost publicate în reviste interne și străine. (Una dintre primele sale publicații în limba germană: Anatomisch- histologische Untersuchungen über die Erektion. În: Z. Anat. EntwickI. - Gesch. 1921. A primit Premiul Prix L'allemand).

 

De-a lungul vieții a fost un om de știință cu o viziune umanistă și religioasă asupra lumii.

 

În 1959, la cea de-a 70-a aniversare, a sărbătorit 50 de ani de serviciu profesional și 30 de ani ca profesor la Institutul de Anatomie din Budapesta, unde a fost șef și membru al personalului de multă vreme. Acolo a spus că „în viziunea mea creștină, domină ideea socială practică...”

 

Într-o mică publicaţie creştină, a sintetizat pe înţelesul omului de rând, procesul încarănii Fiului lui Dumnezeu. Poate produce un ou o viaţă, fără fecundare? Nicodată, oricât de mult l-am ţine în incubator. Ovulul nu are viaţă. Ce este şi ce rol are spermatoidul? Albuşul şi gălbenuşul sunt hrana spermatoidului, până la maturizare şi ieşirea lui din ou. El este purtătorul vieţii şi această viaţă a fost a Fiului, care a trăit în cer. Dacă viaţa împreună cu genomul acestui făt ar fi fost de la Iosif, fătul ar fi moştenit păcatul strămoşesc, deci viaţa pusă de Dumnezeu în spermatoid, nu a fost de pe pământ. Altfel era de o fire păcătoasă, ca noi şi nu ar fi fost echivalentul corect pentru ispăşire. Mai multe detalii nu ştiu. Ovulul din Maria a fost doar hrănitoarea, de aceea Fiul n-a luat păcatul strămoşesc de la Maria. Aşadar, toată problema constă, dacă Dumnezeu ar fi putut pune viaţa Fiul Său într-un spermatoid sau în cazul reproducerii asexuate, într-un corp celulă.

 

Iată că ştiinţa poate ajuta şa dezlegarea acestui mister al întrupării.

Pe scurt:

-      Fiul lui Dumnezeu a existat şi înainte de întruparea lui ca om pe pământ, El fiind unicul-născut direct din Dumnezeu Tatăl (Ioan 3:13,16)

-      Întruparea lui a făcut ca trupul său de slavă, pe care o avea alături de Dumnezeu Tatăl în cer (Ioan 17:5) să se transforme în trup carnal omenesc, fiind transpus să se nască în chip miraculos dintr-o fecioară

-      Ştiinţa arată că se pot face copii şi fără aport sexual, prin inseminare in vitro sau clonare

 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

CE SE SPUNE DESPRE APOPHIS? (Doc. engl roman)

Din dosarul unei secte (Vestitorii Dimineţii)

Habanii, o ramură pacifistă a anabaptiştilor (ramura huterită)