Răspuns dat liderului Liviu, de la Studenţii Bibliei (Milenişti)

 

Răspuns dat liderului Liviu, de la Studenţii Bibliei (Milenişti) susţinător al ideologiei pastorului CT Russell

 

Liviu susţinea: "Consider că unele lucruri în special despre judecată trebuiesc studiate din mai multe unghiuri. Eu cred că accesul la judecata dreaptă trebuie garantat fiecarei fiinţe, altfel n-ar mai fi dreptate. Deci eu cred că şi cei din trecut şi cei din ziua de azi vor avea acces la judecată şi mai cred că ziua de judecată durează 1000 de ani.

Ioan 11:20. Când a auzit Marta că vine Isus, I-a ieşit înainte; iar Maria şedea în casă. 21. Marta a zis lui Isus: "Doamne, dacă ai fi fost aici, n-ar fi murit fratele meu! 22. Dar şi acum, ştiu că orice vei cere de la Dumnezeu Îţi va da Dumnezeu."23. Isus i-a zis: "Fratele tău va învia." 24. "Ştiu", I-a răspuns Marta, "că va învia la înviere, în ziua de apoi."

Este deci o zi alocată învierii"

Răspunsul meu:

Eu tocmai asta am făcut, am privit problema din mai multe unghiuri. Aceasta "judecată" se face dupa "înviere", în cazul celor morţi. Evident că - conform cu mărturia celor din Biblie - este o zi de judecată şi este o înviere. Dar ce înţelegem prin "judecată", din punct de vedere biblic? Dacă mergem la un dicţionar, putem vedea că este cercetarea unui caz. Schimbă Biblia această noţiune? Nu, căci în acest caz trebuie să fie pârât şi reclamant, iar noi suntem pârâţi de Satan "justiţiarul făţarnic şi fals" şi suntem acuzati zi şi noapte în faţa "justiţiei divine" şi bineînţeles Diavolul face tot posibilul ca să cădem şi el să aibă dreptate, cum a făcut în cazul lui Iov (dovezi: Iov capitolul 1 şi 2 cu Apocalipsa 12:10). (Dacă Dumnezeu ar ierta toţi oamenii, care nu s-au pocăit, ar trebui să ierte şi pe Diavol şi pe demonii lui.)

Liviu a scris:

"Matei 12: 31...

Despre ce fel de iertare poate fi vorba în veacul viitor? Şi ce rost avea să le spună acestora dacă nu ar fi avut parte de acest veac viitor?"

Răspunsul meu:

Prin prisma acestui verset vedem că există un păcat capital, care nu se iartă, nici în acest veac şi nici în cel viitor. Iar cine nu primeşte iertare nu poate fi mântuit nici acum, nici în veacul viitor.

Dar cum interpretăm? Iată cum am răspuns eu acestei dileme:

Acest verset dovedeşte clar, că jerftfa Domnului Isus nu are puteri nelimitate, cum au crezut greşit cei ce au susţinut mântuirea universală şi cei numiţi semiuniversalişti (care cred în şansa a doua). Această jertfă are putere de ispăşire numai peste aceia care cred în ea, conformându-se procesului naşterii din nou, din apa şi din duh sfânt - aici intrând şi pruncii şi copiii handicapaţi ai credincioşilor, care sunt considerati sfinţi, dacă sunt educaţi în sfinţeinie, în virtutea angajamentului credincioşilor: "cât despre mine, eu şi casa mea voi urma pe DOMNUL".

Desigur, textul din Matei 12:31,32 lasă să se înţeleagă că în viitorul numit "Împărăţia de o mie de ani" - atenţie: dar numai aici, nu şi după mia de ani - se vor face anumite păcate, care unele vor putea fi iertate, iar altele, cele de hulă împotriva duhului sfânt, nu vor putea fi iertate, nici atunci.

O anumită interpretare spune că cei care vor fi iertaţi în mileniu, vor fi oameni care au trăit în epocile de înainte de Armaghedon, adică oameni care au trăit de la Adam, până la Armaghedon (care încheie a Doua venire a Domnului Isus). Biblia nu susţine asa ceva, deoarece arată că oamenii păcătoşi au drept numai la o singură viaţă, nu la doua, trei sau mai multe!

Cine crede în Fiul are viaţa veşnică; dar cine nu crede în Fiul nu va vedea viaţa, ci mânia lui Dumnezeu rămâne peste el. (Ioan.3:36)

Ce se întâmplă cu un om nemântuit după ce moare? Oare este el înviat în mileniu sau după mileniu să mai trăiască o sută sau două sute de ani, în care să fie educat pentru a primi pocainţa şi mai apoi testat, cum cred cei ce susţin aşa ceva? Spune Biblia aşa ceva? Nici vorba!

"Şi, după cum oamenilor le este rânduit să moară odată, iar după aceea vine judecata," (Evr.9:27)

Am citat o altă redare aici, una mai bună. Ce spune acest verset? Că după ce mor păcătoşii, ei trebuie judecaţi. Da, judecaţi!

Nici vorbă ca păcătoşii să scape nejudecaţi!

Ce înseamnă a fi judecat ca necredincios? Nicidecum încă un drept la o viaţă de o sută sau două sute de ani! Ci osândă!

Să vedem cum defineşte DEX-ul cuvântul "osândă":

OSẤNDĂ, osânde, s. f. (Pop.) 1. Condamnare, pedeapsă la care este supus cineva (de către organele judiciare). ◊ Expr. A-și face osânda = a executa pedeapsa la care este condamnat. (Reg.) A-și face osânda cu cineva = a se purta rău, fără milă; a chinui, a tortura pe cineva. 2. Fig. Blestem; pacoste, năpastă, nenorocire, urgie. – Din osândi (derivat regresiv).

Sursa: DEX '98

OSÂNDĂ ~e f. pop. 1) Pedeapsă aplicată unei persoane prin hotărâre judecătorească; condamnare. ◊ A-și face ~a cu cineva a se chinui cu cineva. 2) Ceea ce provoacă neplăceri; blestem; nenorocire; năpastă; pacoste. /v. a (se) osândi

Liviu afirma: "Matei 21:31. Care din amândoi a făcut voia tatălui său?" "Cel dintâi", au răspuns ei. Şi Isus le-a zis: "Adevărat vă spun că vameşii şi curvele merg înaintea voastră în Împărăţia lui Dumnezeu

Nu zice: Merg doar ei, ci zice ca merg înaintea lor acceptând să facă parte ca mădulare ale lui Christos iar ei vor veni în urmă în Mileniu pierzând Marele Premiu"

Răspunsul meu:

Contextul spune că cei din aceste categorii de oameni, se pocăiau şi astfel intrau în împărăţia lui Dumnezeu, câştigând "marele premiu", care este viaţa veşnică.

Liviu a scris:

"Luca 10:12. Eu vă spun că în ziua judecăţii va fi mai uşor pentru Sodoma decât pentru cetatea aceea. 13. Vai de tine, Horazine! Vai de tine, Betsaido! Căci dacă ar fi fost făcute în Tir şi Sidon lucrările puternice care au fost făcute în voi, demult s-ar fi pocăit stând în sac şi cenuşă. 14. De aceea, în ziua judecăţii, va fi mai uşor pentru Tir şi Sidon decât pentru voi.

În ce sens va fi mai uşor? Nu vor muri de tot? Horazin şi Betsaida vor fi date morţii complet iar Tirul şi Siodonul doar pe jumătate?"

Răspunsul meu:

Nu. Sensul din aceste fraze este că păcatul înfăptuit de ei va fi mai justificabil ca cel făcut de ceilalţi. De exemplu, cel care sparge un magazin pentru că nu are ce mânca este mai de înţeles, ca cel care are ce mânca, dar sparge acelaşi magazin că vrea senzaţii tari. Dar ambii vor primi aceeaşi osândă, condamnarea la închisoare. La fel va fi şi cu cei care au păcătuit voit şi în continuu şi nu s-au pocăit în această viaţă. Cel care fură că nu are ce mânca nu se poate justifica, deoarece ar trebui să lucreze, iar cel care fură pentru senzaţii tari, nici măcar nu poate deschide gura...

Liviu a scris: "Ezec. 16:53. Voi aduce înapoi pe prinşii lor de război, pe prinşii de război ai Sodomei şi ai fiicelor ei, pe prinşii de război ai Samariei şi ai fiicelor ei şi pe prinşii tăi de război în mijlocul lor, 54. ca să-ţi suferi ocara şi să roşeşti pentru tot ce ai făcut, slujindu-le ca o pricină de mângâiere. 55. Astfel, surorile tale: Sodoma şi fiicele ei se vor întoarce iarăşi la starea lor de mai înainte, şi Samaria şi fiicele ei se vor întoarce iarăşi la starea lor de mai înainte, şi tu şi fiicele tale vă veţi întoarce iarăşi la starea voastră de mai înainte.

Una din multele dovezi ca pana si cei mai nenorociti oameni din trecut, nu din cei ce se nasc in Mileniu, vor fi inviati"

Răspunsul meu:

Textul acesta nu vorbeşte de mântuirea lor în mod explicit şi contextul biblic nu permite această înţelegere (Galateni 5:19-21). Textul vorebeşte de învierea lor şi în acest cadru se va produce judecata. Sodoma şi celelalte cetăţi blestemate, când vor vedea că au fost alţii şi mai răi ca ei, vor avea o ruşine mai mică - ca să spun aşa - pe când curva cea mare, Ierusalimul antic din acel timp - va avea cea mai mare ruşine, văzând că ei au făcut lucruri cu mult mai detestabile ca Sodoma şi Samaria, deci ruşinea lor va fi pe măsură.

Liviu a scris:

"Ieremia 48: 42. Astfel Moabul va fi nimicit de tot şi nu va mai fi un popor, căci s-a semeţit împotriva Domnului. 43. Groaza, groapa şi laţul sunt peste tine, locuitor al Moabului, zice Domnul. 44. Cel ce fuge de groază cade în groapă, şi cel ce se ridică din groapă se prinde în laţ; căci aduc asupra lui, asupra Moabului, anul pedepsei lui, zice Domnul. 45. Fugarii se opresc sleiţi de puteri la umbra Hesbonului; dar din Hesbon iese un foc, o flacără iese din mijlocul Sihonului şi mistuie laturile Moabului şi creştetul capului celor ce se fălesc. 46. Vai de tine, Moabule! Poporul din Chemoş este pierdut! Căci fiii tăi sunt luaţi prinşi de război, şi fiicele tale, prinse de război. 47. Dar în vremurile de apoi, voi aduce înapoi pe prinşii de război ai Moabului, zice Domnul." Aceasta este judecata asupra Moabului.

Vor fi aduşi înapoi la viaţă doar pentru a li se spune că trebuie să moară?"

Răspunsul meu:

Textul nu vorbeşte de înviere. Este vorba de cei vii din acel timp, care au fost duşi în robie de babilonieni şi au fost eliberaţi de persanul Cirus "după mult timp". Aşa apare în traducerea distinsului traducător Karoli Gaspar, bun şi lăudat cunoscător al limbii ebraice antice: "Dar voi aduce înapoi pe Moab din captivitate după mult timp" Traducerea Karoli Gaspar

Problema e nu ce dorim să credem, ci ce se poate dovedi. Eu unul, îţi spun în mod cinstit că nu doresc să mă iau după nimeni. Atât în primul comentariu cât şi în al doilea comentariu de pe blogul meu ai dat anumite versete care nu vorbesc despre înviere şi mileniul mesianic. Voi, precum şi cei ce îşi spun "martorii lui Iehova" interpretaţi unele dintre profeţiile din Vechiul Testament în mod necontextual.

Iată şi primele mele răspunsuri pentru versetele din comentariul al doilea:

Ieremia 49:35-39 înseamnă deportarea elamiţilor de către babilonieni şi repatrierea lor de către împăratul Cirus. Nu are nici o legătură cu învierea.

Intrebarea lui Liviu:

"Psalm 22:27. Toate marginile pământului îşi vor aduce aminte şi se vor întoarce la Domnul: toate familiile neamurilor se vor închina înaintea Ta.

Psalmistul vede că sunt aceeaşi oameni din vremea sa altfel cum să îşi aducă aminte?"

Răspunsul meu:

Acest timp este descris şi în alt loc unde scrie "ei vin din necazul cel mare" Apocalipsa 7:14. Acest timp nu este în împărăţia milenara, ci înaintea ei, în timpul marelui necaz (şi este vorba doar de cei scăpaţi din acest mare necaz).

Întrebarea lui Liviu:

"Ieremia16: 19. Doamne, tăria, cetăţuia şi scăparea mea în ziua necazului! Neamurile vor veni la Tine de la marginile pământului şi vor zice: "Părinţii noştri n-au moştenit decât minciună, idoli deşerţi care nu sunt de niciun ajutor!" Care părinţi? Cei ce le-au dat naştere în Mileniu le-au spus aceste cuvinte? Sau e vorba de cei din trecut ce vor învia?"

Răspunsul meu:

Neamurile acestea sunt fie cei din Biserică (Mireasa) fie din cei ce vin din necazul cel mare, deci nici aici nu putem vorbi de un text despre înviere.
http://imparatiamesianica.blogspot.ro/2014/07/raspunsuri-catre-liviu-un-sustinator-al.html

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

CE SE SPUNE DESPRE APOPHIS? (Doc. engl roman)

Din dosarul unei secte (Vestitorii Dimineţii)

Habanii, o ramură pacifistă a anabaptiştilor (ramura huterită)