Credinta spre analiza
Pace sfanta tuturor oamenilor iubitori de pace, sfintenie si adevar!
Acest material avand 10 puncte poate fi pus la dispozitia tuturor crestinilor, pentru a arata starea crestinismului actual si prin aratarea acestei stari sa se vada de ce este necesara o trezire autentica si pocainta autentica din letargia spirituala si reasezarea adevarului deplin in viata unui crestin.
Puncte de credinta spre analiza
Punctul 1.
Pe ce se bazeaza credinta noastra crestina?
Considerăm Biblia - cuprinzând cele 66 cărţi ale ei - o carte sfântă, inspirată de Dumnezeu, care este de un mare folos pentru desăvârşirea credincioşilor: 2Timotei 3:15-17, 1Corinteni 4:6. Credem că orice învăţătură, profeţie sau conduită trebuie verificată cu Biblia, dar cu atenţie, deoarece ea poate fi greşit interpretată: 2Petru 3:15,16, Apocalipsa 22:18,19.
În ceea ce priveşte diferenţele dintre copiile manuscriselor cărţilor antice ale Bibliei, considerăm că acest aspect nu trebuie nicidecum neglijat, ci trebuie să ne rugăm lui Dumnezeu pentru călăuzire, în numele Fiului Său, Domnul nostru Isus Christos, ca să putem trata diferenţele în frică de Dumnezeu, cu înţelepciune şi cu dreptate, ştiind că nu părerile oamenilor contează, ci părerea lui Dumnezeu.
Iată un exemplu elocvent: 2Petru 1:1
În acest verset traducerile actuale redau acest verset astfel:
"Simon Petru, rob şi apostol al lui Isus Hristos, către cei care au primit o credinţă la fel de preţioasă ca a noastră, prin dreptatea Dumnezeului şi Mântuitorului nostru Isus Hristos:"
Vedem că în acest verset Domnul Isus este numit "Dumnezeu si Mantuitor", însă în câteva codexuri antice, precum şi în câteva citate ale unor autori antici, în acest verset El este numit "Domn şi Mantuitor":
"Simon Petru, rob şi apostol al lui Isus Hristos, către cei care au primit o credinţă la fel de preţioasă ca a noastră, prin dreptatea Domnului şi Mântuitorului nostru Isus Hristos:"
Codexurile în cauză sunt manuscrisul Sahidic Coptic de la sfârşitul secolului II, manuscrisul grecesc Codex Sinaiticus din prima parte a secolului IV şi manuscrisul Aramaic (Siriac).
Studiul comparativ al textelor manuscriselor Biblice antice, trebuie sa ocupe un loc important in viata unei adunari crestine.
Punctul 2.
Cum se ajunge la mantuire?
Domnul si Mantuitorul nostru Isus a spus ca cine vrea sa fie mantuit trebuie sa se nasca din nou, in sens duhovnicesc, din apa si duh: Ioan 3:3,5,7. Aceasta nastere din nou inseamna ca omul trebuie sa se transforme mental ca sa poata corespunde cerintelor lui Dumnezeu, adica sa devina o fiinta schimbata, noua, care sa fie intru totul dupa voia lui Dumnezeu: Romani 12:1,2, Efeseni 4:17-24.
Nasterea din nou este un act ce cuprinde doua parti:
a. nasterea din apa
b. nasterea din duh
Nasterea din apa este ceremonia scufundarii sub apa si iesirea din apa - adica botezul - care semnifica in chip duhovnicesc, moartea omului vechi si consacrarea omului nou, prin sfintirea care o da jertfa lui Christos, printr-o cerere publica, catre Dumnezeu, pentru primirea unui cuget curat (cererea pentru primirea unei constiinte curate), dupa ce in prealabil a avut loc intr-un om, un proces interior de constiinta, urmat de pocainta: 1Corinteni 6:9-11, Fapte 2:37,38, Fapte 20:21, 1Petru 3:21. Copiii nu pot face asta, asadar acel tip de botez al bebelasilor, nu este valid.
Nasterea din duh, este rodul acceptarii vestii bune (evangheliei) ca omul poate fi salvat din pacat si moarte eterna, prin harul si iubirea lui Dumnezeu si a Fiul lui Dumnezeu, aratata fata de oameni. Daca acceptam pe Fiul lui Dumnezeu ca Domn, Mantuitor (Salvator) si Mare Preot randuit de Dumnezeu pentru a fi jertfa de ispasire si faptul ca suntem pacatosi din fire ce avem nevoie de aceasta jertfa de ispasire si deasemenea ca avem mare nevoie de pocainta si de o transformare a vietii noastre dupa Cuvantul lui Dumnezeu, atunci putem fi mantuiti: Ioan 3:16, Romani 3:9-26, Luca 13:1-5, Matei 18:3. Cei care cred asta si se conformeaza acestui mesaj, pocaindu-se si primindu-l pe Domnul Isus ca Domn, Mantuitor si Mare Preot randuit de Dumnezeu Tatal sunt nascuti din nou, nascuti din cuvantul lui Dumnezeu, caci cuvintele lui Dumnezeu, transmise prin Fiul sau sunt duh, care dau nastere la o noua viata: Ioan 6:63, 1Petru 1:22,23.
Daca omul cu firea pactoasa s-ar putea mantui prin fapte bune, sau daca ar putea sa dea ceva in schimb pentru mantuirea sa, jertfa Fiului lui Dumnezeu ar fi fost inutila: Galateni 2:21, Romani 11:6, Psalmul 49:7-9, Matei 16:26. Mantuirea este nespus de pretioasa, caci conduce la viata vesnica, de aceea, mantuirea si viata vesnica sunt un mare har de la Dumnezeu, pe care omul pacatos nu le-ar merita. Acestea se dau gratuit, in dar, prin credinta in Fiul lui Dumnezeu: Efeseni 2:8,9, Romani 3:23,24, Tit 3:5-7. Faptele bune pe care le facem, le facem prin credinta si din dragoste pentru Dumnezeu, din dragoste pentru Fiul Sau si din dragoste pentru semeni. Oricat de mari si multe ar fi ele nu pot echivala cu mantuirea, nici cu viata vesnica, ele raman inferioare: Luca 17:7-10, Romani 4:2, Matei 20:1-16.
Punctul 3.
a.) Ce este pacatul?
b.) Ce este legea, cui se da si de ce s-a dat ea (scopul ei)?
c.) De ce s-au dat poporului lui Dumnezeu din antichitate, legi atat de aspre?
d.) De ce s-a schimbat legea si cum a fost posibil asa ceva?
e.) Cate tipuri de pacate sunt?
f.) Cum trebuie privit lupta cu pacatul?
a.) Biblia descrie pacatul ca fiind "faradelege" (fara de lege): 1Ioan 3:4.
b.) Legile lui Dumnezeu sunt porunci, care ii invata pe oameni ce este pacatul: 1Timotei 1:9, Romani 3:20. Aceste legi s-au dat pentru folosul si fericirea oamenilor, pentru pacea, buna oranduiala si prosperitatea societatii in care traiesc si in mod special pentru ai pregati pe oameni pentru imparatia fara de pacat a lui Dumnezau care va veni pe pamant: Isaia 48:17-19, 1Corinteni 6:9,10.
c.) Poporului lui Dumnezeu din antichitate, i s-au dat anumite legi aspre, ca legea talionului, legile cu privire la pastrarea curatiei spirituale, etc.; inseamna acest lucru ca Dumnezeu este rau: Exodul 21:22-25, Exodul 21:17, Exodul 22:18-20? Nu, ci aceste legi au fost legi preventive, ele aveau menirea de a arata gravitatea unor pacate in ochii lui Dumnezeu: Romani 7:13. Daca oamenii ar fi ascultat de legile lui Dumnezeu, nimeni nu ar fi trebuit sa sufere aceste consecinte dramatice: Deuteronom 30:19.
d.) Biblia ne invata ca odata cu schimbarea preotiei Aaronice a avut loc si o schimbare a legii: Evrei 7:12, Luca 16:16. Pana la inceperea misiunii Domnului nostru Isus Christos, legea a avut un rol de indrumator, dar acest rol l-a cedat Fiului lui Dumnezeu, care a fost "Profetul" prezis de Moise: Galateni 3:18-29, Deuteronom 18:15-19. Schimbarea legii nu se putea face fara a intra sub incidenta penala a legii, act pe care si l-a asumat Fiul lui Dumnezeu, luand blestemul legii asupra Lui: Galateni 3:13, 2Corinteni 5:21. Aceasta schimbare s-a facut pe temeiul promisiunii lui Dumnezeu fata de Avraam, pentru a inlesni impacarea si intrarea tuturor natiunilor intr-o relatie apropiata cu Dumnezeu, Creatorul lor: Geneza 22:18, Galateni 3:14, Efeseni 2:10-22, Coloseni 2:8-14, 2Corinteni 3:2-13. Noua lege, denumita "legea lui Christos", "legea imparateasca" si "legea slobozeniei" dezleaga anumite porunci vechi, tine pe mai departe anumite porunci vechi si in acelasi timp aduce anumite porunci noi: 1Corinteni 9:21, Galateni 6:2, Iacov 2:8,12, Ioan 5:16-18, Marcu 7:18-23, Matei 19:16-19, Matei 5:31-48, Matei 13:52.
e.) Avand in vedere ca trebuie sa vestim Evanghelia (vestea buna) tuturor oamenilor, totusi sa tinem cont ca nu orice pacat se iarta si stiind acest adevar suntem indemnati sa nu ne irosim timpul in zadar, ci sa ne straduim sa convingem oameni care nu s-au intinat cu pacate de neiertat, caci sunt doua categorii de pacate, pacate ce se pot ierta si pacate ce nu se pot ierta: Matei 7:6, Matei 12:31,32, 1Ioan 5:16.
f.) In lupta cu pacatul trebuie sa fim categorici si sa respingem orice forma de pacat stiind ca oamenii lui Dumnezeu au putere de sus pentru a rezista pacatelor: 1Ioan 3:6,9, 1Ioan 5:18. Daca totusi pacatuim, aceste pacate sunt din cauza imperfectiunii firii noastre, ele nu sunt voite, ele vin accidental, sunt un accident in viata noastra si nu fac parte din modul nostru de viata, insa trebuie ca dupa aceea sa ne caim sincer si adanc, sa ne silim sa evitam pe viitor pacatul comis, cerand harul lui Dumnezeu prin sfatul si sprijinul fratilor: Iacov 5:16, Romani 8:31-39.
Punctul 4.
a.) Care este plata definitivă pentru păcatul practicat voit?
b.) Ce este cu "saracul Lazar si cu bogatul nemilostiv"?
c.) Exista "soarta prestabilita" (predestinare) pentru fiecare om?
a.) Cuvântul lui Dumnezeu ne învaţă că plata păcatului voit este moartea eternă şi nu chinul veşnic al păcătoşilor: Romani 6:23. "Iazul de foc", este un aspect profetic avertizator despre pedeapsa veşnică ce îi aşteaptă pe cei pierduţi: Apocalipsa 20:14. Această pedeapsă este moartea eternă, extincţia eternă, după cum se arată atât de clar: "Iazul de foc este moartea a doua" (si nu invers: "moartea a doua este iazul de foc") Apocalipsa 20:14, "văpaia unui foc care va mistui (şi nu chinui etern) pe potrivnici" Evrei 10:27. Dumnezeu iubeşte orice om şi porunceşte acum tuturor oamenilor de pretutindeni să se pocăiască, pocăinţa însemnând întoarcerea la Dumnezeu cu căinţă: Luca 15:11-21; Fapte 17:30; Romani 2:1-16. Nu există posibilitatea salvării după ce un om moare nepocăit, de aceea din iubire adevărată faţă de semenii noştrii, trebuie să ne dăm toată silinţa de a conştientiza pe cei ce sunt pierduţi: Evrei 9:27;Matei 24:14; Apocalipsa 20:11-15.
b.) Ce spune întreaga Biblie despre Avraam, unde s-a dus după moartea lui şi în ce stare este el acolo? "Căci, în locuinţa morţilor, în care mergi, nu mai este nici lucrare, nici chibzuială, nici ştiinţă, nici înţelepciune!" Ecclesiastul 9:10
Ce spune autorul predicii Bogatul şi Lazăr despre unde s-a dus Avraam şi în ce stare este el acolo? Desi admite ca Avraam este in locuinta mortilor, sustine exact contrariu marturiei Scripturii citate! El sustine ca acolo unde s-au dus Avraam, saracul Lazar si bogatul nemilostiv, exista lucrare, chibzuinta, stiinta si intelepciune. "săracul a murit şi a fost dus de îngeri în sânul lui Avraam" Cu toţii cunoaştem aceasta istorisire cu săracul Lazar şi bogatul nemilostiv din Luca 16:19-31. Acest text contrazice flagrant toată Biblia de la Geneza şi până la Apocalipsa. Importanţa armoniei interioare a textelor Bibliei este faţiş contrară cu acest text şi îl declară un text străin. Este clar că avem de a face cu o antiteză: Biblie versus autor "Bogatul nemilostiv şi saracul Lazăr". Autorul acestei istorisiri nu a fost Domnul si Mantuitorul nostru Isus Christos, care a spus ca la trâmbiţa învierii morţii vor auzi glasul lui din morminte şi nu din sânul lui Avraam: Ioan 5:28,29, Daniel 12:2. Asadar, aces text din Luca 16:19-31 este un text fals, o apocrifa, atasata ulterior la Evanghelia dupa Luca.
Avem de a face cu o contradicţie evidentă, care descalifică şi demască textul ca fiind un text stăin de Biblie.
Nu cred că daca în Bibliile moderne ar scrie ca Satan este Isus, ar trebui să credem asta doar pentru simplul motiv că este în Biblia moderna. Nu trebuie sa punem semnul egalităţii între Biblia moderna şi textele Bibliei originale, care nu mai sunt.
Din contextul larg al Bibliei observăm, că învăţătura despre nemurirea sufletelor şi a chinului veşnic al păcătoşilor nu este de origine divină. Nu putem lăsa sau distorsiona înţelesul textelor ce combat clar aceste idei, de dragul unor oameni care au introdus texte straine pentru aşi susţine părerile.
c.) Oare este biblica argumentatia ca persoanele care nu se vor pocai, au fost predestinate la pierzare inca inainte ca ele sa se fi nascut?
Ce aţi zice despre un tată, care încă înainte de a i se naşte copiii, a hotărât ca pe unii dintre ei îi va ucide, indiferent de ce ar putea să fie ei, buni sau răi? L-aţi considera dement, nu-i aşa? Şi totuşi, există oameni care cred că Dumnezeu, a hotărât în acest fel soarta a miliarde de oameni(!). Oare chiar doreşte Dumnezeu pieirea unora, încă înainte ca ei să se nască şi să poată lua o decizie în ce priveşte calea şi conduita pe care o vor urma? Versetul următor, denunţă ca nebiblică această filozofie religioasă: "... Dumnezeu, salvatorul nostru, care doreşte ca toţi oamenii să fie salvaţi şi să vină la cunoştinţă de adevăr" 1Timotei 2:3,4. După cum vedem, Dumnezeu doreşte salvarea tuturor oamenilor, dar cei care resping prin faptele lor rele acestă dorinţă divină, nu pot fi salvaţi, deoarece Dumnezeu nu salvează pe nimeni cu de-a sila (forţat). Creatorul a ales (predestinat, prestabilit) ca cei ce vor trăi ca oameni drepţi să primească viaţă veşnică şi ca cei care vor trăi în nedreptate să nu primească viaţă veşnică, ci să primească moarte veşnică, dar nu chin veşnic: Ioan 3:36. Tocmai de aceea, când apostolul Pavel scrie despre predestinarea noastră, trebuie să avem în vedere care este dorinţa lui Dumnezeu aratată către toţi oamenii şi prin ce anume şi cum se intră în această predestinare a salvării, care este o predestinare ca grup al credincioşilor şi nu a indivizilor: Romani 9:30-33. Dumnezeu nu a făcut un om mai păcătos decât altul, El nu a hotărât în mod arbitrar nimănui destinul, fie spre pierzare, fie spre salvare, şi asta încă înainte de a se naşte individul: prin pocăinţă orice om poate primi har (exceptand pe cei care au pacatuit împotriva Duhului Sfânt)! Luca 13:1-5, Matei 12:31,32. Dumnezeu nu ar porunci "tuturor oamenilor de pretutindeni sa se pocaiasca", daca el ar fi randuit deja de mult timp pe unii "la chinuri intr-un foc vesnic" Fapte 17:30, caci atunci ar fi cel mare fatarnic.
Comentarii
Trimiteți un comentariu