De ce este Legea un jug? (Tract)

 

De ce este Legea un jug?

 

Legea adevarata si Shabbatul adevarat nu se poate tine, fapt recunoscut tacit si de apostoli, tocmai de aceea l-au si dezlegat, impreuna cu toata Legea ce a devenit un jug.

 

Fapte 15:5. Atunci unii din partida fariseilor, care crezusera, s-au ridicat si au zis ca Neamurile trebuie sa fie taiate imprejur si sa li se ceara sa pazeasca Legea lui Moise.

Fapte 15:10. Acum, dar, de ce ispititi pe Dumnezeu si puneti pe grumazul ucenicilor un jug pe care nici parintii nostri, nici noi nu l-am putut purta?

 

Legea = Jug.

De ce?

 

Un exemplu:

Daca aprinzi focul, indiferent ce motiv aduci, dezlegi Legea si Shabbatul.

De ce a fost data porunca: "Exod 35,3: Să nu aprinzi foc, în niciuna din locuinţele voastre, în ziua de Şhabbat."

Care era scopul acestei porunci? Sau scopurile, daca avea mai multe scopuri (eu asa vad, ca ar fi avut mai multe scopuri)?



Am identificat cel putin doua:


1. daca nu era luat de la o sursa (si Israelul nu era un loc bogat cu paduri in orice loc, plus ca vara era cald sa tii focul noaptea), focul se aprindea greu, fie printr-o cremene, fie prin frecare, era un lucru destul de greu (puteti incerca)


2. prevenirea incendiilor ce ar fi tulburat pacea Shabbatului

 

Legea si Shabbatul a fost dat pentru colectivitati, nu pentru indivizi. Legea neaprinderii focului are valoare, n-a fost data de florile marului, vorba aceea, adica numai asa ca sa fie data...

 

Legea si Shabbatul nu se poate respecta individual ca sa fie o binecuvantare. Individual va fi un jug, daca toti ceilalti nu o respecta.

 

De exemplu, tu tii Legea si Shabbatul exemplar si nu aprinzi focul in Shabbat, dar un vecin betiv, care se pisa pe Biblie (vorba lor) vine si iti da foc din batjocura (au fost cazuri). Ce faci? Ai copii. Nu alergi si sari sa stingi focul? Ba da. Insa atunci vei lucra. Tocmai asta a vrut betivul sa iti arate ca daca Dumnezeu nu, el te poate pune la lucru in Shabbat. Si va rade povestind prietenilor de pahar: I-am aratat eu cine-i cu adevarat dumnezeul lui. Cand numai tu tii Shabbatul, poate deveni chiar un blestem, ca in cazul de fata, si ai nevoie de toti, de la militie pana la doctori.

 

Numai intr-o societate ideala, Legea si Shabbatul n-ar fi un jug, ci o binecuvantare pentru cei ce le tin. De aceea nu avem acum Legea si Shabbatul, ci harul ce o da iubirea.

 

Baruch hashem Adonai Elohim!

Berakoth!

 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

CE SE SPUNE DESPRE APOPHIS? (Doc. engl roman)

Din dosarul unei secte (Vestitorii Dimineţii)

Habanii, o ramură pacifistă a anabaptiştilor (ramura huterită)